zondag 30 januari 2011

Down Under

Reizen. Iets leukers ken ik niet - ondanks de oorpijn in het vliegtuig, lange wachttijden en het niet kunnen gebruiken van deo in het vliegtuig. In de zomer van 2011 ga ik samen met vriendin Marloes, die ik daar de toepasselijke naam Mary Lou zal geven, naar Nieuw-Zeeland en Australiƫ. Voor zeven weken.

Nu de reis steeds dichter bij komt - een half jaar vliegt voorbij, denk ik maar - begin ik in boeken, op websites en in mijn fantasie routes te bedenken. Waar willen we heen? Hoe komen we daar? Wat willen we doen?

Tijdens mijn reis op het internet kom ik de gekste dingen tegen. "De douane in Australie vernietigt soms je schoenen, als ze vies zijn", waarom? "Ze willen geen bevuilde grond op hun land", aha. En op het meenemen van drugs naar China staat de doodstraf. Nice, we vliegen via Beijing. Niet dat ik drugs wil meenemen, maar you never know. Weleens docu's op Discovery Channel gekeken? Precies. Ik ook.

Anyway. We gaan erheen. Het komt goed. Dit wordt geweldig. Fantastisch. Ik heb er zin in!

Kijk voor de blog van Marloes hier: (http://www.iamheretobedifferent.blogspot.com/)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten