maandag 31 januari 2011

Kruiningen

Kruiningen. Wie kent het niet? Nou, ik. Dom? Neu. Wereldvreemd? Dacht het niet! Maar ik kende het niet, tot vandaag.

Op de School voor Journalistiek leer ik vanaf vandaag radio en televisie maken. Tof! Opdracht van de dag: zoek nieuws in Kruiningen, Zeeland. Ga maar bellen. Dat komt dus neer op zoiets:

"Ja hallo met Simone, heeft u een nieuwtje voor mij?"

Het Dorpshuis had geen nieuwtje voor mij. En het twitter account van gemeente Reimerswaal (waar Kruiningen weer ondervalt, aangezien Kruiningen toch een fors inwonersaantal van 4000 mensen heeft) is privé. Een twitter account van een gemeente, privé? Klinkt logisch.

Maar, de website van de gemeente geeft hoop. Een belletje naar één van de twee basisscholen in Kruiningen biedt een nieuwtje. Bingo! Het nieuwtje is klein, maar fijn. Zoals we dat zeggen. Mijn opdracht is voltooid. Want nieuws is er, overal. Toch? Voor mij persoonlijk wel. Ik maak gewoon mijn eigen nieuws. Maak jij gewoon je eigen nieuws. Nieuwe kleding? Nieuws! Een nieuw boek? Nieuws! Een reisje geboekt? Nieuws! Het is jouw nieuws, mijn nieuws. Nieuws. Maar oude dingen zijn ook leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten