donderdag 27 januari 2011

"If I can make it here, I can make it anywhere"

New York. Hier moet je zijn geweest. Minimaal één keer. Ik ben er nu twee keer geweest en ik ben nog lang niet klaar met deze wereldstad. De tweede keer voelde als thuiskomen - ik weet het, ik heb nog bijna niks gezien. Toch een paar tips! Bezoek alle culturele hoogstandjes die worden genoemd: ja, die 1576 traptreden van the Empire State Building zijn echt de moeite waard. Ga in de herfst of lente. Ga naar Little Italy en China Town. Shop 'till you drop én loop binnen bij Forever21. Dé winkel voor low budget kleding, schoenen en fan-tas-tische sieraden. De winkel is te vinden op Times Square, maar ga liever naar the store in de wijk Soho. Tegenover Forever21 ligt Union Square Park, hier zijn lokale kunstenaars met hun collecties te vinden. Ook zitten er gezellige locals die wel in zijn voor een potje schaak.

Klaar met shoppen? Is de koffie van de Starbucks op? Gewonnen met schaken?

Maak een wandeling over de Brooklyn Bridge. Neem de subway vanaf DownTown, richting Brooklyn, om zo over de brug terug naar de stad te lopen. Op deze manier loop je de skyline van The Big Apple tegemoet. Je bent even onderweg, maar genoeg dingen die het goed maken, zoals het prachtige uitzicht, de mooie kiekjes en het stukje wandelen is goed voor de calorieën!

Wat ik ook aan kan raden... Ach, ik kan nog heel lang door schrijven over deze stad...

The Brooklyn Bridge, New York.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten